Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Alfa Giulietta 2.0 JTDM 150

Na een carrière van bijna vier jaar werd de Alfa Romeo Giulietta lichtjes bijgeschaafd. Onder andere de introductie van de gemoderniseerde 2.0 JTDM 150 moet het model competitief houden.

Prijs
NB

Dat de Giulietta van levens­belang is voor Alfa, is een beetje een understatement. Naast de MiTo, die onlangs eveneens lichtjes werd bijgewerkt (zie AG 894), is de middenklasser het enige volumemodel van de ooit zo roemrijke constructeur (de 4C dus buiten beschouwing gelaten). En als je gamma maar twee van dergelijke modellen telt, kun je maar beter niet al te veel risico’s nemen, moeten ze in Italië gedacht hebben. Net als zijn kleine broer – en in tegenstelling tot zijn voorganger, de 147, die bij zijn midlifefacelift een volledige nosejob kreeg – heeft de Giulietta dan ook slechts recht op een paar schuchtere verfijningen. Aan de buitenkant gaat het meer concreet om een (lichtjes) gewijzigd radiatorrooster en een chroomrandje rond de mistlampen, terwijl het aanbod aan koetswerkkleuren en velgen werd uitgebreid. Weinig wereldschokkends dus...

Dat de Giulietta van levens­belang is voor Alfa, is een beetje een understatement. Naast de MiTo, die onlangs eveneens lichtjes werd bijgewerkt (zie AG 894), is de middenklasser het enige volumemodel van de ooit zo roemrijke constructeur (de 4C dus buiten beschouwing gelaten). En als je gamma maar twee van dergelijke modellen telt, kun je maar beter niet al te veel risico’s nemen, moeten ze in Italië gedacht hebben. Net als zijn kleine broer – en in tegenstelling tot zijn voorganger, de 147, die bij zijn midlifefacelift een volledige nosejob kreeg – heeft de Giulietta dan ook slechts recht op een paar schuchtere verfijningen. Aan de buitenkant gaat het meer concreet om een (lichtjes) gewijzigd radiatorrooster en een chroomrandje rond de mistlampen, terwijl het aanbod aan koetswerkkleuren en velgen werd uitgebreid. Weinig wereldschokkends dus...

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulietta

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars