Eerste test / Honda HR-V 1.5 i-VTEC A : Achterstand goedgemaakt
Met zijn 130 pk sterke 1.5 i-VTEC onder de kap is de enige HR-V op benzine tevens een verplicht nummertje voor liefhebbers van een automaat. Een combinatie die niet iedereen zal overtuigen...
Nu de dieselmotor recent aan de schandpaal werd genageld na allerlei alarmerende ontdekkingen, zal hij de komende jaren wellicht een deel van zijn hegemonie moeten afstaan, al was het maar onder druk van een belastingoffensief. Jammer voor merken zoals Honda, dat heel wat inspanningen heeft geleverd om sinds amper twee jaar een van de meest overtuigende diesels van het moment aan te bieden: de 1.6 i-DTEC, die ook in de HR-V het mooie weer maakt. Het zal nog wel even duren voor dieselmotoren volledig de handdoek in de ring werpen, maar Honda is alvast voorbereid met zijn nieuwe 1.5 i-VTEC van 130 pk, die we in de HR-V konden testen in zijn automatische versie.
- Zuinige motor bij dagelijks gebruik
- Algemeen comfort
- Nauwkeurige bedieningsorganen
- Uiterst volledige (veiligheids) uitrusting
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte
- Slim interieur
- Koffiemoleneffect CVT
- Ergonomie multimediaterminal
- Opdringerige afstandsradar
- Beperkend uitrustingsbeleid
- Instap voor lange mensen
- Stoel onvoldoende verstelbaar
Verwante testen
25-11-2015
14In dit artikel : Honda, Honda HR-V
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands