Eerste test / Jaguar F-Pace S : Extra pit
De V6 heeft weinig moeite om deze vrij zware auto gezwind voort te bewegen.
Het is duidelijk dat Jaguar met de F-Pace vooral op een dieselcliënteel mikt: aan benzinezijde is enkel de drieliter-V6 met drukvulling verkrijgbaar, in basisversie al goed voor 340 pk en in S-uitvoering zelfs 380 pk sterk. De motor kennen we al uit andere Jaguars, maar hij moet hier wel een vrij zware auto
(± 1,9 ton) in beweging zetten, standaard met vierwielaandrijving bovendien. De V6 heeft echter weinig moeite om de auto gezwind voort te bewegen, maar het verbruik is navenant. Het normverbruik van 8,9 l/100 km is nagenoeg onmogelijk – reken eerder op 10 tot 13 liter bij een vlotte maar normale rijstijl. Op de weg rijdt deze F-Pace dynamisch en zelfs sportief, maar het comfort en zelfs de rijprecisie lijden enigszins onder de (te) grote wielen en de vrij stugge ophanging. Voor de echte liefhebber, want flair en stijl heeft deze F-Pace in overvloed…
Wij testten de auto in zijn First Edition-livrei, wat het prijskaartje redelijk gepeperd maakt (85.700 euro), maar de standaarduitrusting staat gelukkig ook wel op niveau: een panoramisch open dak, adaptieve ledkoplampen, een speciale look voor binnen- en buitenkant, 22-duimvelgen, elektrisch verstelbare sportstoelen in leer, een elektrisch verstelbare achterbankleuning, een Meridian Sound System met 380 watt, het topnavigatiesysteem en een aantal rijhulp-
systemen.
- Uitstekende prestaties
- Stijl en looks
- Ruimte en rijplezier
- Hoge prijs
- Stugge ophanging
- Zicht achteruit, draaicirke
In dit artikel : Jaguar, Jaguar F-pace
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands