Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Mini Cooper S Cabrio

Het lijvige persdossier laten we even links liggen, als de Mini Cabrio ons uitnodigt om open te rijden. Zelfs in hartje winter, zoals we dat deden met de Cooper S.

Prijs
NB

Omdat Mini's marketingmensen vinden dat die klanten te weinig met de haren in de wind rijden, kan de nieuwe Cabrio - als optie voor 175 euro - worden uitgerust met een indicator die aangeeft hoelang de auto in cabrioconfi guratie heeft vertoefd. Deze teller, die links van de toerenteller is opgesteld, kan tot 6 uur 59 minuten cabriotijd aangeven. In de praktijk is het comfortabel open rijden in de Mini Cabrio. Met de zijruiten en het windscherm op hun plaats (255 euro) heb je voorin helemaal geen last meer van turbulenties; het is er dan vredig toeven, terwijl je handen en voeten ten volle kunnen genieten van de warme lucht die wordt verspreid door de ventilatieroosters, met dank aan de efficiënte verwarming.

De kap vertoont nog altijd de unieke eigenschap dat ze in twee stappen kan worden geopend: je kunt de voorste helft openschuiven als een traditioneel schuifdak, of de kap gewoon helemaal opengooien, waarna ze als een rugzak op de achterkant van de auto komt te rusten. De totale openings- (of sluitings)tijd werd zelfs teruggebracht tot 15 seconden, een record gezien het complexe scharnierframe. Bovendien kan de kap nu worden bediend tijdens het rijden, tot 30 km/h. Na deze openluchttest in winterse omstandigheden konden we twee lacunes bedenken. Om te beginnen zou een auto die ontworpen werd om het hele jaar door te worden gebruikt, moeten kunnen beschikken over een hoes om de opengevouwen kap te beschermen tegen steenslag. En verder zou de Mini modernere ruitenwissers verdienen, waarvan de wissnelheid makkelijker te regelen is en die minder piepen op de film van droog zout.

De Mini Cabrio brengt weinig nieuws met zich mee, maar borduurt voort op de troeven van zijn voorganger en op het rijplezier dat hij nog altijd biedt. Het is alleen jammer dat je voor zoveel uitrusting fl ink moet bijbetalen. Al heeft dat het succes van zijn voorganger ook nooit in de weg gestaan...

In dit artikel : MINI, MINI Mini

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker