Prijs
NB
De jongste GT-R mag bij Nissan dan wel de aandacht hebben opgeëist met zijn rondetijd op de Nürburgring, maar het is de Qashqai die voor het succes op het vlak van de verkoop heeft gezorgd. En geen klein beetje: sinds 2007 is de cross-over – die destijds tegelijk de verouderde Almera en Primera moest vervangen – een echte geluksbrenger geworden: er zijn al meer dan twee miljoen exemplaren van verkocht, waarvan 1,5 miljoen alleen al in Europa. Gezien dat succes sprak het voor zich dat Nissan voorzichtig te werk zou gaan voor de vervanging van het model, en dat het anderzijds alles uit de kast zou halen.
Zoals grote baas Carlos Ghosn zelf zei tijdens de voorstelling van de nieuwe generatie: “Een icoon kun je niets ontzeggen.” Dat lijkt een vanzelfsprekendheid, vooral wanneer het icoon in kwestie zoveel geld in het laatje brengt. De nieuwe Qashqai moet echter niet alleen de klanten behouden die zijn voorganger bijeen heeft gesprokkeld, hij moet nog beter doen op commercieel vlak. Makkelijker gezegd dan gedaan, als je weet in welke mate het segment van de middenklasse-cross-overs intussen is gegroeid. Maar voor Ghosn is er alweer geen twijfel mogelijk, want volgens hem herdefinieert de nieuwkomer opnieuw zijn segment, door zijn vooruitgang op het vlak van uitrusting, comfort, veiligheid en connectiviteit. Optimistisch? Dat gaan we nu onderzoeken.
De jongste GT-R mag bij Nissan dan wel de aandacht hebben opgeëist met zijn rondetijd op de Nürburgring, maar het is de Qashqai die voor het succes op het vlak van de verkoop heeft gezorgd. En geen klein beetje: sinds 2007 is de cross-over – die destijds tegelijk de verouderde Almera en Primera moest vervangen – een echte geluksbrenger geworden: er zijn al meer dan twee miljoen exemplaren van verkocht, waarvan 1,5 miljoen alleen al in Europa. Gezien dat succes sprak het voor zich dat Nissan voorzichtig te werk zou gaan voor de vervanging van het model, en dat het anderzijds alles uit de kast zou halen.
Zoals grote baas Carlos Ghosn zelf zei tijdens de voorstelling van de nieuwe generatie: “Een icoon kun je niets ontzeggen.” Dat lijkt een vanzelfsprekendheid, vooral wanneer het icoon in kwestie zoveel geld in het laatje brengt. De nieuwe Qashqai moet echter niet alleen de klanten behouden die zijn voorganger bijeen heeft gesprokkeld, hij moet nog beter doen op commercieel vlak. Makkelijker gezegd dan gedaan, als je weet in welke mate het segment van de middenklasse-cross-overs intussen is gegroeid. Maar voor Ghosn is er alweer geen twijfel mogelijk, want volgens hem herdefinieert de nieuwkomer opnieuw zijn segment, door zijn vooruitgang op het vlak van uitrusting, comfort, veiligheid en connectiviteit. Optimistisch? Dat gaan we nu onderzoeken.
In dit artikel : Nissan, Nissan Qashqai