Eerste test / Porsche 911 Targa 4 : Logisch gevolg
De Targa blijft volgens ons de 911 met de meest evenwichtige lijn.
Net als de coupés en cabrio’s uit het gamma stapt ook de Targa-familie over op dubbele drukvoeding en een flat-six van 3 liter. In het geval van deze Targa 4-versie levert de motor dus 370 pk en 450 Nm, terwijl het bijzonder complexe dakmechanisme (afwachten of dat over tien of vijftien jaar nog even nauwkeurig werkt...) wordt overgenomen van de vorige generatie. Zo blijft de Targa naar onze mening de 911 met de meest evenwichtige lijn, ongeacht of het dak open of dicht is. In de ‘4’-variant geeft hij bovendien blijk van een feilloze homogeniteit op de weg, vooral wanneer hij zoals hier samenwerkt met de optionele PDK 7-transmissie. Het motor-versnellingsbakgeheel tekent altijd present, ongeacht het toerental, en zet zijn potentieel probleemloos over op de weg dankzij de bijzonder performante vierwielaandrijving. Het resultaat is een harmonieus, homogeen en aangenaam geheel, al betreuren we dat je met het dak open meer last hebt van turbulentie dan in een echte cabrio, en dat ondanks het efficiënte en discrete spoilertje bovenaan de voorruit. Een echte Cabriolet of een Targa? Beide koetswerkvarianten kosten exact evenveel (124.545 euro), dus kiezen is louter een kwestie van persoonlijke voorkeur…
- Erg overtuigende motor
- Evenwichtige lijn
- Homogeen geheel
- Storende turbulentie
- Dak niet al rijdend te bedienen
- Complexe dakmechaniek
In dit artikel : Porsche, Porsche 911
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
BMW 6 Reeks Cabrio 640i xDrive (235kW)
Mercedes-Benz SL-Klasse Roadster SL 400
Jaguar F-Type Cabriolet 3.0 V6 4x4 Aut. 280kW R-Dynamic
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands