Door de steeds strengere uitstootnormen gaan sommige constructeurs fors downsizen om hun gemiddelde CO2-uitstoot te verminderen. Tegen 2020 mag die namelijk niet hoger meer liggen dan 95 g/km, tegenover 130 g/km dit jaar. Bij Renault moeten zelfs de grote modellen met gezinsgerichte roeping daartoe bijdragen en dus worden ze vaak aangedreven door motoren met een erg kleine cilinderinhoud. De Kadjar ontsnapt niet aan die regel en moet zich tevredenstellen met één enkele benzinemotor, een drukgevoede 1.2. Die is klein maar dapper, want met zijn 131 pk en 205 Nm weet deze compacte SUV ondanks zijn stevige formaat te verrassen tijdens het rijden.
- Pittige motor bij het wegrijden, stille werking
- Algemeen rijcomfort, geluiddemping
- Weggedrag, beheersing van koetswerkbewegingen
- Bijdetijdse multimedia-uitrusting
- Instap, comfort en steun voorstoelen
- Competitieve prijzenpolitiek
- Wat slappe hernemingen
- Weinig overtuigende dubbele koffervloer
- Hoog reëel verbruik
- Veiligheidsuitrusting niet standaard
- Uithoudingsvermogen remmen
- Gerobotiseerde versnellingsbak niet verkrijgbaar
- Pittige motor bij het wegrijden, stille werking
- Algemeen rijcomfort, geluiddemping
- Weggedrag, beheersing van koetswerkbewegingen
- Bijdetijdse multimedia-uitrusting
- Instap, comfort en steun voorstoelen
- Competitieve prijzenpolitiek
- Wat slappe hernemingen
- Weinig overtuigende dubbele koffervloer
- Hoog reëel verbruik
- Veiligheidsuitrusting niet standaard
- Uithoudingsvermogen remmen
- Gerobotiseerde versnellingsbak niet verkrijgbaar
Verwante testen
05-08-2015
12In dit artikel : Renault, Renault Kadjar
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!