- Score redactie 14.17 /20
Renault mag dan al decennialang een hoofdrolspeler zijn in het segment van de eenvolumers, dat van de SUV’s heeft het lang links laten liggen, het almaar groeiende succes ervan ten spijt. De Franse constructeur ondernam al een eerste poging met de Koleos, een derivaat van zustermerk Samsung, maar die wist nooit het statuut van muurbloempje te ontgroeien. In een segment lager verkoopt de Captur dan wel als warme broodjes, maar tegen concurrenten ter grootte van de Nissan Qashqai, het model dat de lont aan het vuur stak, had Renault geen verweer. En dat is haast onbegrijpelijk als je weet welke volumes er in dit segment gedraaid worden en hoe groot de marges er zijn. Om zijn achterstand in één beweging in te halen heeft Renault dan maar zijn partner Nissan aangesproken. Uiteindelijk is dat niet meer dan logisch: de Qashqai was de pionier van de cross-overs en voert het segment aan sinds zijn lancering in 2007. En de tweede generatie, die in 2013 werd geïntroduceerd, is goed op weg om alle records te breken. En net die kaskraker vormt de technische basis voor de Kadjar.
- Multimedia-uitrusting, connectiviteit
- Geluiddemping en algemeen comfort
- Levendig karakter, degelijke schokdemping
- Volledige standaarduitrusting
- Binnenruimte en zitcomfort
- Erg lage CO2-uitstoot
- Zicht schuin rechts naar voren
- Wat krappe motor voor zo’n grote auto
- Erg lange vijfde en zesde versnelling
- Uitrustingsbeleid op veiligheidsvlak
- Complex gevormde, moeilijk toegankelijke koff er
- Alledaagse moduleerbaarheid
In dit artikel : Renault, Renault Kadjar
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!