Eerste test / Volkswagen Amarok Canyon
Bijna vier jaar na zijn lancering heeft de Volkswagen Amarok een mooie plaats veroverd op de Europese pick-upmarkt. De uiterlijk opgesmukte versie Canyon moet dat succes bestendigen.
Om heel eerlijk te zijn waren we afgezakt naar deze presentatie, de eerste van de Amarok sinds het model in 2010 op de markt kwam, in de hoop op een of andere technische nieuwigheid, of toch op zijn minst op een aanpassing die zijn grenzen in het terrein wat zouden hebben verlegd. Helaas pindakaas. Natuurlijk ging het hier niet om een facelift, wat wel erg voorbarig zou zijn geweest op een model dat nog geen rimpeltje vertoont, temeer omdat een pick-up niet aan hetzelfde tempo make-overs ondergaat als een personenwagen.
De Amarok Canyon is in werkelijkheid niet meer dan een speciale reeks met een uitrusting die wat meer doet dromen van steviger terreinwerk. Het monolithische silhouet van de Canyon komt mooi tot zijn recht in de oranjekoperen lak in combinatie met zwarte elementen (bumpers, rolbeugel boven de laadbak, beschermbuizen onder aan het koetswerk), maar ook vier extra koplampen op de dakrail in koetswerkkleur. Verder staat deze versie op specifieke velgen met een diameter van 17 duim en terreinbanden in de maat 245/70 R17. De banden met straatprofiel zijn verkrijgbaar in 18 duim. De interieurkleuren zijn aangepast, met roodoranje elementen (stiknaden van de stoelen, versnellingspook, ringen rond de ventilatiemonden), een console in mat chroom en een bekleding van de stoelen in twee kleuren.
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Amarok
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Ford Ranger 2d 2.2 TDCi Limited
Toyota Grand Prius+ 1.8 VVT-i Hybrid Lounge
Mercedes-Benz B-Klasse B 220 CDI 170
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands