Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / VW Polo

De vijfde generatie van de Polo is volgens VW - uiteraard - de beste ooit. Maar ook ten opzichte van zijn rivalen heeft de nieuweling heel wat troeven te bieden.

Prijs
NB

Van voren gezien is de verwantschap met de Golf overduidelijk. We konden VW's nieuwe veelzijdige stadsauto aan de tand voelen met de op dit moment nieuwste motoren: de 1.2 TSI en de drie 1.6 TDI's. Bij de diesels geniet de 90 pk-versie onze voorkeur. De variant met 75 pk lijkt ons wat krap voor wie veel op de snelweg vertoeft, terwijl de krachtigste versie, die met 105 pk, een wat brutalere en ruwere indruk geeft. In ieder geval is deze commonrail-TDI inzake geluidscomfort een verademing als je de TDI's uit de huidige Polo gewend bent. De 1.2 TSI is dan weer een kranig benzinemotortje dat best sportief aanvoelt.

Qua weggedrag behoort deze VW beslist tot de best en leukst rijdende auto's in zijn klasse, dankzij zijn efficiënte onderstel en zeker ook zijn perfect afgestelde, elektrisch bekrachtigde stuurinrichting. Binnenin ziet de Polo er iets aantrekkelijker uit dan zijn voorganger.

Het lijdt geen twijfel dat de vijfde generatie van de Polo een zoveelste succesnummer zal worden. Naast een uitgebreid gamma - met een vanafprijs van 12.611,90 euro - kan hij een plezierig weggedrag voorleggen, maar ook moderne en zuinige motoren, terwijl bovendien het volledige dieselgamma op dit ogenblik minstens recht geeft op een overheidskorting van drie procent.
 

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Polo

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker