Detailtests / Audi Q5 55 TFSI e : De Q5 gaat aan de stekker
De Q5 lanceert de tweede golf van plug-inhybridisering bij Audi. In vergelijking met de vorige hybride Q5 maakt zijn opvolger gebruik van een hogere mate van elektrificatie om zijn prestaties te verbeteren en zijn CO2-normuitstoot drastisch te beperken. Droom of werkelijkheid?
- Score redactie 15.80 /20
Na de lancering van zijn eerste volledig elektrische SUV breidt Audi de elektrificatie van zijn gamma uit met een nieuwe generatie van plug-inhybrides. Nu de typebenaming ‘e-Tron’ van de vorige oplaadbare A3 Sportback en Q7 is voorbehouden aan de zuiver elektrische producten van het merk uit Ingolstadt, krijgt deze nieuwe plug-ingeneratie het label ‘TFSI e’ opgeplakt.De nieuwe technologie debuteert in de SUV Q5, maar de verschillende koetswerkversies van de A6, A7 Sportback en A8 zullen al snel in zijn spoor volgen. Door gebruik te maken van een krachtigere elektromotor ziet de tweede versie het totale vermogen en koppel van zijn aandrijflijn groeien van 299 naar 367 pk en van 450 naar 500 Nm.
- Beperkt verbruik mogelijk
- Prestaties, soepel aandrijfgeheel
- Geluiddemping
- Rijcomfort met luchtvering
- Fiscaal aantrekkelijk
- Povere standaarduitrusting
- Enkele dure opties
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte, koffer
- Hoog gewicht
- Plomp rijgedrag bij dynamische rijstijl
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands