- Score redactie 15.15 /20
Sleutel op zak. Startknop. Contact. Nog voor de motor wakkerschiet, licht het instrumentenpaneel van de Virtual Cockpit op. En het gaat hier niet om het klassieke schouwspel van een zichzelf respecterende sportieveling, waarbij de naald van de toerenteller en die van de snelheidsmeter simultaan even hun maximum aantikken om onmiddellijk weer naar de nulstand terug te keren. Neen, de TT doet ons alle kleuren van de regenboog zien. De kaart van het navigatiesysteem verblindt je meteen met veel te intens geel, rood en blauw gekleurde wegen op een pijnlijk groene achtergrond. Je knijpt onvrijwillig je ogen dicht, zowel overdag als ’s nachts...
De constructeur erkent trouwens dat de lichtintensiteit van het 12,3 duim grote tftscherm twee keer groter is dan wat gebruikelijk is in de auto-industrie. De satellietweergave van Google Earth gebruikt vanzelfsprekend natuurlijkere tinten, maar leidt net zoveel af. We zoeken dus meteen een neutralere achtergrond, terwijl we de meest recente online nieuwsflashes voor onze neus zien voorbijschuiven. Waarom niet meteen de krant openslaan op het stuurwiel...? Snel naar de volgende pagina in het menu. Lap, daar stromen onze e-mails binnen. Hadden we onze smartphone maar nooit gekoppeld aan de Phone Box van de auto...
- Uitzonderlijke structuurstijfheid
- Expressiever weggedrag (Quattro-aandrijving)
- Aangename motor-versnellingsbakcombinatie
- Feilloze afwerking en materiaalkwaliteit
- Sportieve roadster met GT-karakter
- Comfort met kap open én toe
- Gadgetachtig en afleidend Virtual Cockpit
- Vrekkige basisuitrusting
- Enkele dure maar onmisbare opties
- Drogere ophanging met negentienduimvelgen
- Werking optionele nekverwarming
- (Elektrisch) windscherm niet standaard
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!