- Score redactie 13.00 /20
De M-afdeling vertrok dus van de 6-Reeks Cabrio, die op het modulaire platform staat waarop ook de 5- en de 7-Reeks zijn gebouwd. Dat betekent dat BMW afstand heeft genomen van zijn traditionele vooras met McPherson-veerpoten en is overgestapt op dubbele driehoeken, die een betere wielgeleiding zouden moeten garanderen. Achteraan blijven de Beiers een meerarmige as gebruiken. Een andere nieuwigheid aan dit platform is dat BMW voor het eerst op alle versies een elektrische stuurbekrachtiging monteert... die door de M-afdeling niet goed genoeg werd bevonden en dus weer is ingeruild voor een volledig hydraulisch systeem, dat echter wel een variabele bekrachtiging heeft (Servotronic).
Een M-BMW, dat is ook in grote mate een dikke motor, en dat is hier niet anders. Bij de vorig jaar gelanceerde M5 werden de 4.4-V8 met twee turbo's en de DCT-zevenbak met dubbele koppeling geleend, wat volstrekt logisch is gezien het gedeelde platform. Opvallend is dat voor deze generatie M6 de uiterlijke wijzigingen ten opzichte van een standaard 6-Reeks veel uitgebreider zijn dan bij de vorige.
- Machtige V8, verbluffende prestaties
- Bliksemsnelle versnellingsbak
- Uitstekende voorstoelen
- Personaliseringsmogelijkheden
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Relatief ruime koffer en interieur
- Hoog gewicht, log weggedrag
- Schokdemping op slechte wegen
- Hoge prijs, dure opties
- Trekkrachtproblemen
- Uithoudingsvermogen en kracht remmen
- Enkele kleine ergernissen
In dit artikel : BMW, BMW 6 Reeks