- Score redactie 14.73 /20
De voorbije jaren investeerde BMW fors in de uitbreiding van zijn SUV-gamma’s enerzijds en de ontwikkeling van ecologische modellen (de i-familie op kop) anderzijds. Daardoor was het qua sportievelingen de jongste jaren wat minder bij de Beierse constructeur. Maar 2019 kondigt beterschap aan op dat vlak. Want niet alleen wordt dit jaar de nieuwe Z4 gelanceerd, maar ook de nieuwe 8-Reeks. Die laatste neemt de naam over van het model van twintig jaar geleden (dat met slechts 31.000 verkochte exemplaren in negen jaar tijd maar een bescheiden succes heeft gehad), en past opnieuw binnen de categorie van de gran turismo-coupés genre Porsche 911, Mercedes S-Klasse Coupé of zelfs Bentley Continental GT. Met als uitdrukkelijke ambitie het befaamde Freude am Fahren in ere herstellen. Om dat te bewijzen keert BMW met het model zelfs terug naar de competitie, in de categorie van de endurance-GT’s.
- Elegante lijn
- Rijplezier, nauwkeurig weggedrag
- Levendigheid en spontaneïteit bij lage snelheid
- Krachtige en volhardende remmen
- Functionaliteit (neerklapbare achterbank)
- Afwerking
- Ophangingscomfort
- Wat weinig motorsensaties
- Erg (té?) stabiel bij hoge snelheid
- Onbruikbare achterste plaatsen
- Smalle laadopening
- iDrive niet altijd alert/efficiënt
In dit artikel : BMW, BMW 8 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!