- Score redactie 15.56 /20
De X2 waait als een frisse wind door het SUV-gamma van BMW, waarbinnen tot dusver alle modellen wat te veel op elkaar leken. De verschillen tussen de X3, X4, X5 en X6 beperkten zich voornamelijk tot hun afmetingen... en prijs. De X2 werpt zich echter op als de rebel van de familie en laat zich niet in een hokje steken. Als een experimentele kruising tussen een 1-Reeks en een X1 lijkt hij weggelopen uit een typisch Amerikaanse custom workshop, als een soort van chopped top uit de jaren zestig, toen het de mode was om de dakstijlen van auto’s in te korten. Een verlaagd dak, kleinere glasoppervlakken, grote wielen, geblokt en gewelfd als een echte atleet: een gebrek aan karakter kun je de X2 niet verwijten. In vergelijking met de X1 verdeelt hij dan ook veel meer de meningen. Des te beter, hij durft tenminste. Karaktervolle auto’s kunnen nu eenmaal niet iedereen bekoren. Dat is des te meer het geval wanneer hij wordt aangedreven door de 20i-motor, die hetzelfde vermogen levert als de 20d die we in ons vorige nummer confronteerden met de Jaguar E-Pace. En dan hebben we het nog niet over zijn sDrive-voorwielaandrijving en standaard gemonteerde gerobotiseerde zevenversnellingsbak.
- Uitgesproken look, minder SUV
- Erg efficiënte sportieve voorwieltrekker
- Snelle en aangename gerobotiseerde versnellingsbak
- Geluiddemping (met 17-duimvelgen)
- Nog gezinsvriendelijke binnenruimte
- Frivole personaliseringsmogelijkheden (kleuren)
- Stijl niet ieders smaak
- Responstijd bij kickdown
- Zicht naar achteren
- Comfort tijdens middellange en lange ritten
- Prijs met opties
- Verbruik kan oplopen
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!