- Score redactie 14.79 /20
Maakt een aflopende daklijn van elke auto ineens een coupé? Neen, natuurlijk niet. Een coupé, dat is een drievolumekoetswerk met twee deuren, punt uit. Alleen is voor de marketingspecialisten alles tegenwoordig een coupé, of het nu gaat om een berline (dat wordt dan de coupé-berline) of om een SUV (dan spreken we over de SUC: de Sport Utility Coupé of de SAC: Sport Activity Coupé). Hoe dan ook, indien ons geheugen ons niet in de steek laat, dan dateert onze eerste test met een dergelijk voertuig al van januari 2007 en ging het om een… SsangYong Actyon! Op dat moment vroegen we ons al af wat juist de meerwaarde was van een auto op hoge poten met een minder handige koffer… Meerwaarde? Het uiterlijk misschien? Niet gespeend van enig cynisme besloten we destijds ons artikel met “Afvoeren die SUC…” Bleek dat wij het verkeerd zagen, want wat wij hielden voor een stunt van SsangYong, is uitgegroeid tot een waar modefenomeen. Zoals dat gaat, heb je in de mode volgers en leiders.
- Zachte M Sport-ophanging
- Natuurlijk aanvoelend stuur
- Dynamisch weggedrag
- Tal van personaliserings-mogelijkheden
- Geslaagde geluiddemping
- Redelijk verbruik
- Te directe ophanging op sommige wegdekken
- Teleurstellende automaat (sturing, schokken)
- Hoog gewicht, merkbaar tijdens het rijden
- Matige prestaties, banale klank
- Verhouding prijs-uitrusting
- Geen achterruitwisser
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!