- Score redactie /20
Aangezien de 3.6-V6 niet de oversteek tot bij ons maakt, komt de enige ingevoerde versie, de 6.2-V8, op enkele details na overeen met een Amerikaanse Camaro SS. Met zoals steeds enkele aanpassingen aan de (over het algemeen sportievere) rijgewoontes van Europese bestuurders. In het verlengde van de krukas vinden we een manuele Tremec-zesversnellingsbak (die van de Corvette ZR-1), en op het uiteinde van de overbrengingsas een mechanisch sperdifferentieel. Een potig geheel, zoals dat hoort om de 569 Nm van de V8 door te geven aan de achterwielen. Overigens maakt Chevrolet een onderscheid tussen de Camaro's met een manuele versnellingsbak en die met een automaat. In het eerste geval is de V8 de klassieke LS3 die we al kennen van in de Corvette, in het tweede gaat het om de L99, een afgeleide van de LS3 die voorzien is van een distributie met variabele timing en een systeem dat de helft van de cilinders uitschakelt bij lage belasting.
- Looks, complexloze muscle car
- Minst dure V8 op de markt
- Verhouding prijs-karakter-prestaties
- Interieur- en kofferruimte, moduleerbaarheid
- Algemeen rijcomfort van goed niveau
- Verzorgde look en interieur
- Onvoldoende nauwkeurig onderstel
- Erg lange versnellingsbakverhoudingen
- Viriele en te trage versnellingsbakbediening
- Vreemde rijhouding (stand stuur)
- Gebrekkige steun voorstoelen
- Erg hoog verbruik
In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Camaro