- Score redactie 14.00 /20
Net als hun grote broers zijn de nieuwe Franse softroaders pure importproducten, afkomstig uit Okazaki, in de buurt van Nagoya in Japan, waar Mitsubishi in zijn eentje behalve de Outlander en zijn afgeleiden ook de drie compacte modellen (ASX, C4 Aircross en 4008) bouwt. Technisch gesproken is de ASX... excuseer, de C4 Aircross, trouwens niet meer dan een C-Crosser (we zullen het niet meer over de Outlander hebben om verwarring te voorkomen...) met ingekorte achteroverhang. Beide modellen delen dus identiek dezelfde wielbasis (2,67 meter). Wel werd het koetswerk 31 centimeter korter, terwijl de breedte nagenoeg ongewijzigd bleef. Om zich van de C-Crosser te onderscheiden, verliest de C4 Aircross ook een beetje van zijn hoogte (9 centimeter), waardoor hij er wat meer gedrongen uitziet. Onder zijn koetswerk, dat, ere wie ere toekomt, knap werd hertekend door de designers van Citroën, verbergt de C4 Aircross nagenoeg geen enkele nieuwigheid. De Franse Japanner, die van bij de lancering met voor- of vierwielaandrijving verkrijgbaar is, neemt zelfs de motoren van Mitsubishi over.
- Koppelrijke en gewillige motor
- Verbruik voor een vierwielaangedreven SUV
- Relatief dynamisch en comfortabel chassis
- Geruststellende realtime vierwielaandrijving
- Verzorgde look
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Holle motor onder 2.000 o/m
- Comfort en interieursfeer erg Japans
- Vlakke achterbank, korte zittingen
- Moduleerbaarheid/opbergruimte achterin
- Automaat niet verkrijgbaar
- Korte onderhoudsintervallen en garantie
In dit artikel : Citroën, Citroën C4 Aircross