- Score redactie 15.80 /20
Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's
Meer over het evenement >>Bijna twee jaar hebben wij moeten wachten om beslag te kunnen leggen op deze C5 Aircross, een model dat Citroën nochtans officieel heeft onthuld in april 2017… in China, ter gelegenheid van het salon van Shanghai van toen. Als gevolg van een wereldwijde reorganisatie en industriële beperkingen binnen PSA kregen wij Europeanen eerst de ‘kleine’ C3 Aircross, waarmee de Chinezen dan weer pas vorig jaar konden kennismaken (weliswaar in een verlengde versie, die werd omgedoopt tot C4 Aircross).
Terwijl hij voor de Aziatische markten wordt gebouwd in Chengdu (in het hartje van China), rolt de Europese C5 Aircross van de band in de Franse fabriek van Rennes, naast de Peugeot 5008… waarmee hij heel wat technische bestanddelen gemeen heeft. Zo doen beide modellen een beroep op het EMP2-platform, al werd de wielbasis voor deze Citroën met 11 centimeter ingekort. Maar daarmee staan de voorste en achterste wielen nog altijd 5,5 centimeter verder uit elkaar dan bij de Peugeot 3008, en qua totale lengte valt de C5 Aircross netjes tussen de 3008 en de 5008 in. De complementariteit van de modellen is dus goed bewaard binnen de PSA-groep.
- Algemeen comfort van referentieniveau
- Opmerkelijke ophanging
- Binnenruimte en moduleerbaarheid van een eenvolumer
- Geslaagd aandrijfgeheel
- Geluiddemping van hoog niveau (Shine)
- Meer duik- en steigerneigingen dan rivalen
- Verbruik kan oplopen
- Schokken automaat in Eco-modus
- Zicht naar achteren
- Vierwielaandrijving niet verkrijgbaar
In dit artikel : Citroën, Citroën C5 aircross
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!