- Score redactie 14.42 /20
De Citroën DS3 is niet enkel visueel, maar ook rijdynamisch een echte uitdager van stijliconen als de Mini en biedt bovendien meer interieurruimte (zeker achterin) en een beter rijcomfort. In deze hdi 90-versie kan hij vlot mee met het verkeer, maar is het geen sportieveling. Daarnaast zou de vijfversnellingsbak veel beter moeten en ook aan de instap achterin (stoelmechanisme incluis) kan nog gewerkt worden. Omdat hij standaard vrij volledig is uitgerust, zijn de basisprijzen vrij hoog, maar bij gelijke uitrusting scoort de DS3 uitstekend tegenover zijn concurrenten. Bovendien kun je nog rekenen op de overheidskortingen: voor onze testauto kun je in totaal 3.280 euro aan premies vangen. Tot slot zien we niet in waarom iemand zou opteren voor een '99 g'-versie van deze motor, en wie toch de zeventienduimers wil, raden we aan om die achteraf te kopen en op de standaardzestienduimers dan winterbanden te monteren. Het scheelt fi nancieel een hele slok op de borrel en biedt ook meer winterplezier en -rijcomfort.
- Design, aankledingsmogelijkheden
- Soepele, zuinige krachtbron
- Rijplezier, gezonde wegligging
- Goede (sport)stoelen
- Volledige uitrusting, verzorgde afwerking
- Vrij ruiinterieur
- Hakerige,trage vijfversnellingsbak
- Instap achterin, mechanisme voorstoelen
- Hoge basisprijs
- Rijhouding kan beter
- Zichtrondom kan beter
- Krenterige garantie politiek
In dit artikel : Citroën, Citroën DS 3
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!