- Score redactie 14.88 /20
De Citroën DS4 verschilt niet zo radicaal van de C4, waarmee hij nauw verwant is, als de DS3 van de C3. Hier werd de nieuweling een coupélook meegegeven zonder dat de achterste deuren er (totaal) aan moesten geloven. Het resultaat is een beetje een hybride model (we hebben het nu over stijl en niet over aandrijving) dat de looks van een coupé combineert met die van wat nu een cross-over wordt genoemd, omdat de DS4 ook hoger op zijn wielen staat dan de C4. Als je weet dat Ci troën tijdens de ontwikkeling zijn pijlen richtte op heel verschillende concurrenten, zoals de Alfa Romeo Giulietta, de Peugeot 3008 en de Volkswagen... Scirocco, begrijp je dat men een heel speciaal model op de markt wou zetten. Wat het koetswerk betreft, worden alleen de koplampen en de motorkap van de C4 overgenomen, voor het overige is de structuur lager en gestrekter, maar doordat de DS4 3 centimeter hoger op zijn wielen staat, is de uiteindelijke hoogte dezelfde. Vooral de achterpartij valt op, met een rondere look, meer geprononceerde wielkasten en zo'n vijf centimeter minder overhang, wat een krachtiger profiel geeft. Technisch verschilt de DS4 uiteraard niet zo sterk van C4. Hij gebruikt dezelfde ophanging (pseudoMcPhersons vooraan en torsieas achteraan), stuurinrichting en remmen, maar alles werd door andere afstellingen afgestemd op de wat sportievere roeping van de DS4.
- Origineel koetswerk en interieur
- Algemeen zitcomfort
- Gezond en plezierig weggedrag
- Zeer redelijk verbruik
- Volledige uitrusting
- Verbeterde afwerking
- Veercomfortkanbeter
- Ietwatlange, stroef schakelende zesbak
- Vrije hoogtebinnenin, kleine kofferruimte
- Instap achterin, gevaarlijke achterdeuren
- Ergonomie kan beter, vaste achterste zijruiten
- Zicht(schuin)achteruit
In dit artikel : Citroën, Citroën DS 4