- Score redactie 16.00 /20
Als we de schare machomannen die pochen met een armbandje met gouden Ferrari-hanger, moeten geloven, is de California de eerste 'vrouwen-Ferrari'. Gewoon omdat hij extreem krachtig is en minstens even gedwee en makkelijk om te besturen blijft als een Mercedes SL of, om het in segment van de luxueuze coupé-cabrio's te blijven, een zeldzame Cadillac XLR? Met andere woorden, die mysogene criticasters verwijten hem zijn kwaliteiten: een gerobotiseerde versnellingsbak die perfect is onder alle omstandigheden, een evenwichtig onderstel, een opmerkelijk zachte ophanging, een ruim interieur dat open een tochtvrije cocon vormt, een steeds bruikbare koff er en een voor Maranello ongezien praktische ingesteldheid. Die sterke punten maken van de California de meest rationele Ferrari. Of liever de minst irrationele, want zijn redelijkheid is niet ten koste gegaan van de typische merkziel, waarvan je alle dagen kunt genieten, zonder die daarom te willen vergoddelijken. En om terug te keren op dat vrouwenidee: wij zien de California liever toevertrouwd aan een bevallige vrouw dan dat een macho er de wouldbe autocoureur mee uithangt.
- Rijcomfort
- Weergaloze gerobotiseerde versnellingsbak
- Gewillige en prachtig klinkende V8
- Verbazend goede filtering
- Trekkracht en remvermogen
- Structurele stijfheid
- Zwaar voor een Ferrari
- Hoog verbruik ondanks directe injectie
- Lichte rol- en duikneiging in bochten
- Erg matige audio-installatie
- Kleine, irritante details
- Iets te licht stuur
In dit artikel : Ferrari, Ferrari California
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!