Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Ford Focus 1.0 Ecoboost

Downsizing is al jaren een trend, maar met zijn nieuwe driecilinder van slechts één liter en toch 100 pk in zijn middenklasser Focus gaat Ford nog een stapje verder. Mag het wat minder zijn?

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Hoewel hij het goed verbergt, is de jongste Focus grondig geëvolueerd ten opzichte van zijn voorganger. Vooral wat betreft de veiligheid (zowel de actieve als de passieve): Ford claimt een hele rist maatregelen om de structuurstijfheid te verbeteren en pakt uit met al evenveel rijhulpsystemen, waarvan sommige een primeur zijn. Ook onder de motorkap valt heel wat nieuws te rapen. De atmosferische benzineblokken staan één voor één hun plaats af aan drukgevoede exemplaren, die onder de naam EcoBoost door het leven gaan. Het instapmodel dat we hier aan een Gedetailleerde Wegtest onderwerpen, is de 1.0 van 100 pk, die de 1.6 Duratec vervangt.

  • Soepele, koppelrijke en trillingvrije motor
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Uitstekend weggedrag
  • Fiscaal interressante versie
  • Veiligheidsuitrusting (optioneel)
  • Afwerking en kwaliteitsindruk t.o.v. voorganger
  • Automaat niet verkrijgbaar
  • Slechts vijf versnellingen
  • Koffervolume t.o.vvoorganger
  • Demping rolgeluiden kan beter
  • Reservewiel niet standaard
  • Optiebeleid (packs)

In dit artikel : Ford, Ford Focus

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker