- Score redactie 14.60 /20
Deze nieuwe Focus-generatie koestert wereldwijde ambities, want het model is bestemd om te worden verkocht in 120 landen, met tachtig procent gemeenschappelijke onderdelen, wat aanzienlijke kostenbesparingen oplevert. Het benzinegamma omvat een 1.6 met 105, 125 of 150 pk, terwijl we aan dieselzijde beginnen met de kleine 1.6 TDCi, in twee versies: met 95 pk (die hier aan bod komt) of met 115 pk (zie de meerkamp in AG 820). Bovenaan in het gamma doet de 2.0 TDCi dienst, in varianten met 115, 136 of 163 pk, die alledrie kunnen worden gecombineerd met de gerobotiseerde versnellingsbak Powershift. Alle andere motorversies kunnen daar niet over beschikken. Tegen het eind van het jaar moet een Econetic-versie zijn opwachting maken, gebaseerd op een 105 pk-variant van de 1.6 TDCi, die een CO2-uitstoot naar voren zou moeten kunnen schuiven van minder dan 95 g/km. De beste leerling van het huidige Focus-gamma houdt het bij 109 g/km.
- Aangenaaen nauwkeurig weggedrag
- Stille en comfortabele werking
- Volledig een innovatie veveiligheidsuitrusting
- Ruiinterieur en dito koffer
- Afwerkingskwaliteit t.o.v. voorganger
- Overheidspremie van 3 procent(109g/km)
- Moeizamehernemingen,prestaties
- Verbruikswinstt.o.v.115pk-versie
- Prijst.o.v.115pk-versie
- Ergonomie (overladenstuur)
- Automaat niet verkrijgbaar
- Relatief kleine brandstoftank
In dit artikel : Ford, Ford Focus