- Score redactie 14.69 /20
Het zijn moeilijke tijden voor wie gewone gezinswagens probeert te verkopen. Vooral bij de compacte SUV’s (Skoda Karoq, Peugeot 3008, enzovoort) verwachten de merken de komende jaren een explosieve groei… die dan natuurlijk wel ten koste zal gaan van de verkoop van modellen als de Renault Mégane, Volkswagen Golf en deze Honda Civic. De tiende generatie van dat laatste model probeert de complexe vormen van zijn voorganger te verzoenen met een zo praktisch mogelijk karakter. Een jaar na de komst van de Civic met de 1.0- en 1.5-turbobenzinemotor, en na de sportieve Type R, is het nu de beurt aan de diesel – een motortype dat uit de gratie gevallen is bij de kopers. Honda behoudt de 1.6 i-DTEC, maar heeft die motor herwerkt en een nieuwe variabele turbo bezorgd. Aan het vermogen wijzigt niets, maar deze viercilinder is wel properder geworden en moet ook zuiniger zijn.
- Stille en soepele motor
- Capabel onderstel
- Aantrekkelijke basisprijs
- Compete veiligheidsuitrusting
- Ruim interieur, grote koffer
- Bescheiden motor, turbogat onder 1.500 o/m
- Lange versnellingsbak-verhoudingen
- Geen radio in basisversie
- Beperkend uitrustingsbeleid
- Comfortverlies met 17-duimvelgen
In dit artikel : Honda, Honda Civic
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!