Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Honda Civic Tourer 1.6i-DTEC

Veertig jaar na de Wagon, dertig jaar na de Shuttle en vijftien jaar na de Aerodeck breit Honda een vervolg aan de breaktraditie van de Civic. De Tourer koppelt een strakke lijn aan een maximale binnenruimte.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.52 /20

De vergroting van de laadruimte mocht natuurlijk niet ten koste gaan van het wigvormige silhouet van de berline. Door de koffervloer lichtjes te verhogen groeide de inhoud van het verzonken compartiment van 75 naar 117 liter, zodat je er voortaan twee handbagagetrolleys naast elkaar in kwijt kunt. De laaddrempel bevindt zich op dezelfde hoogte als de koffervloer (565 millimeter) en is de laagste in het segment. Als het niet wordt gebruikt, kan het bagageafdekscherm worden opgeborgen in een smal compartiment aan de rand van de koffer. Net als bij de berline kunnen de rugleuningen van de achterbank (in 60/40-verhouding) worden neergeklapt op de zittingen, die automatisch naar beneden schuiven, zodat een perfect vlak laadoppervlak ontstaat. Unieker nog is dat de zittingen ook omhoog kunnen worden geklapt tegen de rechtopstaande rugleuningen en daar in verticale positie vergrendeld kunnen worden, zodat je hoge voorwerpen achter de voorstoelen kwijt kunt. Een mooie bonus is dat je op die manier de zitruimte achterin gemakkelijker kunt stofzuigen en reinigen.

  • Intelligente moduleerbaarheid achterbank
  • Erg ruime koffer met twee niveaus
  • Praktische aspecten en opbergmogelijkheden
  • Rijplezier, aangename bedieningsorganen
  • Zijdezachte, zuinige en stille diesel
  • Weggedrag, nauwkeurig en snedig onderstel
  • Zicht achteruit en schuin achteruit
  • Dure topversies
  • Instap (vooral achterin)
  • Wat gadgetachtige en gezochte menuweergave
  • Automaat niet verkrijgbaar
  • Uitrustingslogica (open dak niet verkrijgbaar)

In dit artikel : Honda, Honda Civic

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker