- Score redactie 14.96 /20
Een vaste formule om de intensiteit van het rijplezier te bepalen bestaat niet. Een ding is echter zeker: ze is onlosmakelijk verbonden met een getrouwe respons op de input van de bestuurder. Dat heeft Honda goed begrepen, want de constructeur schotelt ons een aangenaam rijdende en responsieve hybride voor. Het voornaamste gen voor rijplezier is dus wel degelijk aanwezig in de CR-Z. Alleen zouden de ingenieurs de mechaniek nog iets verder moeten ontwikkelen om het geheel wat performanter en vooral extraverter te maken, en dan zou deze kleine Japanner zich wel eens kunnen opwerpen als de pionier van een nieuw segment, dat rede en passie verzoent...
- Perfecte rijhouding
- Precieze en aangename bedieningsorganen
- Levendigheid en koppel bij lage toeren
- Verhoudingprestaties-verbruik
- Originele look(koetswerkeninterieur)
- Verhoudingprijs-uitrusting(SportenGT)
- Timide motor bij hoge toeren
- Vage ophanging bij dynamische rijstijl
- Zicht rondom
- Kleine achterste zitplaatsen en koffer
- Afwerkings details (enkele hardeplastics)
- Net geen CO2-premie
In dit artikel : Honda, Honda CR-Z
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!