- Score redactie 15.00 /20
De Jazz heeft er intussen al een mooie carrière opzitten – Honda verkoopt de kleine eenvolumer al sinds 2002, al werd de naam Jazz in Europa eerder al eens gebruikt in de jaren 80, voor een kleine stadsauto die in Japan als City door het leven ging. Mettertijd werd de Jazz steeds volwassener en maakte hij van zijn eenvolumerachtige interieur een unique selling point, een troef op het vlak van functionaliteit waarop hij bijna als enige in zijn soort aanspraak kan maken. De nieuwe, vierde generatie van het model is bij ons enkel nog als full hybrid leverbaar. Een logische keuze voor Honda, dat tegen eind 2022 al zijn belangrijke modellen in Europa wil elektrificeren. De Jazz is trouwens niet aan zijn proefstuk met hybridetechnologie, want in 2011 bracht Honda van de tweede generatie al een mildhybrideversie op de markt. Negen jaar en twee generaties later gaat hij nu dus een stukje verder qua hybridetechniek, waarvoor hij de mosterd ging halen bij de aandrijflijn uit de CR-V Hybrid.
- Verhouding buitenmatenbinnenruimte
- Overtuigend hybride aandrijfgeheel (soepelheid, respons)
- Rijhouding, verzorgde bedieningsorganen
- Algemene ergonomie, functionaliteit
- Uitmuntende veiligheidsuitrusting
- Hinderlijke geautomatiseerde spoorassistent
- Lawaaierige verbrandingsmotor onder belasting
- Wanordelijke weergave instrumenten
- Zicht schuin naar achteren
- Prijs
In dit artikel : Honda, Honda Jazz
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!