- Score redactie 13.84 /20
De Getz kon al enkele troeven naar voren schuiven, maar de i20 is een nog serieuzere kandidaat in het segment van de rationele veelzijdige stadsauto's. Hij is ruimer, maar toch nog compact, is beter afgewerkt en schuift betere dynamische kwaliteiten naar voren. Maar bovenal is hij rijkelijker uitgerust (standaard ESP, zes airbags, enzovoort), terwijl zijn prijskaartje toch relatief interessant blijft. En hoewel er nog wat marge is voor verbetering inzake comfort, geluiddemping of moduleerbaarheid, biedt hij toch een interessant alternatief voor de meer gesofisticeerde, maar daardoor ook duurdere modellen die de plak zwaaien in dit segment. Kortom, met zijn 1.4 crdi 90 vormt de i20 een interessant aanbod voor wie op zoek is naar een veelzijdige stadsauto zonder poeha.
- Volle en gulle 1.4-dieselmotor
- Actieve veiligheid (standaard ESP)
- Passieve veiligheid (zes airbags)
- Aangenaastuur, versnellingsbak, remmen
- Handig interieur (bergvakken)
- Degelijke assemblage en afwerking
- Filtering van de ophanging
- Algemeen rijcomfort
- Motorlawaai en -trillingen
- Rolgeluiden
- Matige moduleerbaarheid
- Uitrustingsbeleid
In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!