Detailtests / Hyundai i30 Wagon 1.0 T-GDi : Rationeel en functioneel
De nieuwe i30 is er nu ook als Wagon, ontwikkeld in en voor Europa en afgestemd op zijn Europese concurrenten. De koffer groeide fors. Maar volstaat dat om de referenties in het segment te bekampen?
- Score redactie 15.22 /20
De Hyundai i30 heeft Europese genen. Hij wordt geproduceerd in Nosovice, in Tsjechië. Zowel de berline als de break is voor de Europese markt ontwikkeld. Misschien niet volgens de mode in Milaan, maar wel volgens die van Duitsland, Rüsselsheim meer bepaald. Daar bevindt zich het Europese hoofdkwartier van Hyundai. Het is ook daar dat het onderstel van de i30 werd afgesteld om er zeker van te zijn dat de auto aan de verwachtingen van de Europese klanten voldoet. De Wagon belooft een bijzonder belangrijk model te worden in de i30-portefeuille. Van de vorige generatie ging liefst 40 procent van de verkoop naar de break. De i30-familie breidt binnenkort nog uit met een soort vijfdeursberline in coupéstijl, de Fastback.
- Koffervolume
- Algemeen rijcomfort
- Gezond rijgedrag
- Goede en moderne uitrusting
- 5 jaar waarborg, zonder kilometerbeperking
- Verbruik 1.0 T-GDi
- Harde plastics interieur
- Bescheiden prestaties (hernemingen)
- Hakerig schakelen
- Beperkend optiebeleid
In dit artikel : Hyundai, Hyundai i30
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands