- Score redactie 14.00 /20
Net als de Japanse constructeurs zo'n tien jaar geleden heeft Hyundai gekozen voor een uitgesproken op Europa gerichte strategie voor zijn productgamma. De i40 is daarvan de perfecte illustratie, al was het maar omdat hij eerst werd gelanceerd als break, een koetswerkvorm die je juist alleen op het Oude Continent aan de man gebracht krijgt (waar hij goed is voor 61 procent van de verkoop in het D-segment). Bovendien werd deze op de Amerikaanse en Koreaanse Sonata gebaseerde gezinsauto volledig herzien in Hyundai's Europese ontwikkelingscentrum, in Duitsland. Koetswerk, aandrijfgehelen, ophanging: alles hebben de ingenieurs van Ruüsselsheim herbekeken. Technisch is de i40 berline identiek aan de break, op de lengte na. Hij is namelijk 3 centimeter minder lang, als gevolg van een (kleine) inkorting van de achteroverhang.
- Geraffineerde lijn
- Algemeen comfort
- Geslaagde geluiddemping
- Uitgebreide connectiviteit
- Riante binnenruimte
- Uitgebreid waarborg
- Holle motor onder 3.500 o/m
- Moeizame hernemingen
- Inconsistent stuur
- Beperkte veiligheidsopties
- Zicht rondom
In dit artikel : Hyundai, Hyundai i40