Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Hyundai i40 1.6 GDI

Een half jaartje na de breakversie Wagon volgt de vierdeursvariant van de Hyundai i40. We voelden de berline aan de tand als benzine, een brandstof die duidelijk opnieuw in de lift zit.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

Net als de Japanse constructeurs zo'n tien jaar geleden heeft Hyundai gekozen voor een uitgesproken op Europa gerichte strategie voor zijn productgamma. De i40 is daarvan de perfecte illustratie, al was het maar omdat hij eerst werd gelanceerd als break, een koetswerkvorm die je juist alleen op het Oude Continent aan de man gebracht krijgt (waar hij goed is voor 61 procent van de verkoop in het D-segment). Bovendien werd deze op de Amerikaanse en Koreaanse Sonata gebaseerde gezinsauto volledig herzien in Hyundai's Europese ontwikkelingscentrum, in Duitsland. Koetswerk, aandrijfgehelen, ophanging: alles hebben de ingenieurs van Ruüsselsheim herbekeken. Technisch is de i40 berline identiek aan de break, op de lengte na. Hij is namelijk 3 centimeter minder lang, als gevolg van een (kleine) inkorting van de achteroverhang.

  • Geraffineerde lijn
  • Algemeen comfort
  • Geslaagde geluiddemping
  • Uitgebreide connectiviteit
  • Riante binnenruimte
  • Uitgebreid waarborg
  • Holle motor onder 3.500 o/m
  • Moeizame hernemingen
  • Inconsistent stuur
  • Beperkte veiligheidsopties
  • Zicht rondom

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i40

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker