- Score redactie 15.39 /20
Hyundai heeft het vooral aan zijn SUV’s te danken dat het vandaag zo populair is op onze markt. We herinneren ons de eerste Santa Fe, die begin de jaren 2000 zijn opwachting maakte, precies op het moment dat de golf begon, en die zich onderscheidde als een origineel en interessant alternatief voor krappere budgetten. Een paar jaar later (in 2004) volgde in een lager segment de Tucson, die het genre nog wat meer democratiseerde en die Hyundai definitief aan tafel liet zitten met de echte spelers van het segment. Na een zijspoor met cijfers en letters – het vervangen van de oorspronkelijke naam door het saaie ix35 was zeker niet het slimste idee van de Koreanen – en vooral een stevige sprong voorwaarts qua design en technologie wil de derde generatie van Hyundai’s compacte SUV de zaken nog verder doen evolueren. Volgens de plannen van de constructeur zou de nieuweling gebouwd zijn om te verleiden met zijn stijl en zijn intrinsieke kwaliteiten in plaats van door zijn reputatie van prijsvechter. Het gaat hier met andere woorden om een strategische mars naar een premiumstatus. Aan ambitie heeft men bij Hyundai in elk geval geen gebrek...
- Verzorgde afwerking, knappe stijl
- Algemeen rijgedrag, evenwichtig chassis (4x2)
- Aangename en zuinige 1.7 CRDi
- Rijhouding, algemene ergonomie
- Ruime koffer, moduleerbaarheid achterbank
- Bijdetijdse uitrusting (veiligheid, comfort,…)
- Ophangingscomfort (met 19-duimvelgen)
- Stugge stoelen (met leer)
- Wat kunstmatig aanvoelende bedieningsorganen
- Veel harde interieurplastics
- Beperkend uitrustingsbeleid
In dit artikel : Hyundai, Hyundai Tucson
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!