Detailtests / Jaguar F-Pace P400e: Laatbloeier
Jaguar heeft ruim de tijd genomen om ook een plug-inhybride af te leiden van zijn F-Pace. Wat natuurlijk automatisch tot de vraag leidt of die P400e dan het wachten waard is geweest?
- Score redactie 15.73 /20
De Jaguar F-Pace maakte zijn officiële debuut op het salon van Frankfurt in 2015. Een era waar Greta Thunberg nog gewoon met volle dagen naar school ging en het terugdringen van de CO2-uitstoot bijgevolg niet helemaal boven aan het prioriteitenlijstje stond. Logisch dus dat de Britten zich op dat moment nog niet echt bekommerden om een elektrische bijstand voor de verbrandingsmotor.
Anno 2021 is klimaatopwarming echter al een hele poos – excuses voor de woordspeling–hot, waardoor de meeste concurrenten de switch naar oplaadbare stekkerversies allang hebben gemaakt. Met als gevolg dat sommige van die PHEV-versies intussen al aan een tweede generatie zitten. Meer nog, de grootste uitdagers van Jaguar (te weten Audi, BMW en Mercedes) bieden inmiddels zelfs volledig elektrische varianten van hun middenklasse-SUV’s aan. Als je dat allemaal leest, zou je je bijna gaan afvragen wat nog de meerwaarde is van deze F-Pace P400e...
- Fenomenaal prestatiepotentieel
- Prachtig interieur
- Balans tussen comfort en dynamiek
- Onpraktische koffer
- Te beperkte elektrische bijstand
- CO2-uitstoot topversies
In dit artikel : Jaguar, Jaguar F-pace
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands