- Score redactie 13.78 /20
Jeep is de kip met de gouden eieren van de groep Fiat Chrysler Automobiles. Sinds enkele jaren groeit het merk enorm, getuige de 1,4 miljoen auto’s die het verkocht in 2016, 12 procent meer dan het jaar voordien. In Europa is de constructeur al net zo succesvol, vooral dankzij de kleine Renegade, die goed is voor bijna 75 procent van de verkoop (76.000 stuks op een totaal van 104.000). Logisch dus dat andere autogroepen met begerige ogen naar het merk loeren. In China bijvoorbeeld droomt Great Wall, de grote SUV-specialist in dat land, van een toenadering tot FCA.
In afwachting van een eventueel partnership wil Jeep van het momentum profiteren om zijn gamma verder uit te bouwen, vooral dan in het segment van de compacte SUV’s, waar het merk tot dusver nog geen potten brak doordat de vorige Compass niet wist te overtuigen. De spons erover dus, en tijd voor een nieuwe aanpak. Met een nadrukkelijke link met de Grand Cherokee neemt de nieuwe Compass de premiumconcurrenten in dit segment in het vizier. Komt hij daarmee weg?
- Interessante interieurruimte
- Behoorlijk volledige uitrusting
- Jeep-imago
- Zuinige diesel
- Personaliseringsmogelijkheden
- Unieke Trailhawk-versie
- Plastiekerige afwerking
- Holle motor onder 1700 o/m
- Soms schokkerige ophanging
- Bezadigd weggedrag
- Geen automaat in combinatie met 1.6 MJET
- Weinig uitgebreide garantie
- Middelmatig presterende banden
In dit artikel : Jeep, Jeep Compass
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!