- Score redactie 15.35 /20
De vorige Optima was aan de andere kant van de Atlantische Oceaan zo populair dat er op ons continent blijkbaar importquota werden opgelegd. Sinds Kia’s grote berline in 2012 in Europa werd ingevoerd, werd hij hier dan ook maar mondjesmaat verkocht, ondanks zijn verleidelijke stijl en het feit dat hij veel waar voor zijn geld bood. Voor de nieuwe Optima valt die invoerbeperking weg. Kia koestert er grote Europese ambities mee en wil met deze generatie ook een deel van de koek op de winstgevende fleetmarkt.
Het is alleen nog af te wachten of de Optima onder zijn mooie lijn de nodige troeven in huis heeft om fleetrijders en meer in het algemeen Europese klanten te verleiden. Die laatste hebben namelijk keus genoeg in dit segment: onder de directe rivalen van de mooie Aziaat tellen we de -Citroën C5, de Ford Mondeo, de Hyundai i40 (de neef van de Optima), de Mazda 6, de Opel Insignia, de Peugeot 508, de Renault Talisman, de Skoda Superb, de Toyota Avensis en de Volkswagen Passat. Flink wat concurrentie dus…
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Verzorgde afwerking en look
- Riante binnenruimte voor vier inzittenden
- Combinatie motor met 7DCT-bak
- Nauwkeurig weggedrag
- Garantie van 7 jaar
- Te weinig feedback stuur
- Beperkend optiebeleid
- Vijfde zitplaats niet geschikt voor volwassene
- 7DCT soms traag van begrip
- Filtering kan beter
- Vrij beperkte onlinediensten
In dit artikel : KIA, KIA Optima
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!