Detailtests / Landwind CV9 1.6
Zeven jaar na de vernietigende crashtests met de New Vision doet het Chinese Landwind een tweede poging om door te breken in Europa, dit keer met een compacte eenvolumer: de CV9.
- Score redactie 11.00 /20
Hoewel de CV9 pas komt kijken in Europa, rijdt hij al enkele jaren rond in China, waar hij deel uitmaakt van een volledig gamma, gaande van een kleine stadsauto tot een grote eenvolumer (CV5, CV6, CV7, CV8 en CV11). De CV9 past in het segment van de compacte eenvolumers met zijn lengte van 4,41 meter, breedte van 1,76 meter en hoogte van 1,64 meter. Het ontwerp van de CV9 is eenvoudig, met een traditionele ophangingsarchitectuur (pseudo-McPhersons vooraan en een torsieas achteraan). De aandrijfgroep is dwars voorin ingebouwd en drijft de voorwielen aan. Het motorgamma telt op dit ogenblik slechts één krachtbron: een atmosferische 1.6 op benzine (97 pk en 142 Nm), maar binnenkort volgt nog een grotere 2.0-benzine (140 pk en 186 Nm).
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte
- Goed algemeen evenwicht op de weg
- Zicht rondom, luchtig interieur
- Ruime koffer
- Natuurlijk stuurgevoel
- Talrijke bergvakjes
- Ontoereikende veiligheidsuitrusting
- Matige interieurafwerking, geluiddemping
- Verhouding gewicht-vermogen
- Hoog reëel verbruik
- Vage bedieningsorganen
- Te soepele ophanging
In dit artikel : Landwind, Landwind CV9
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands