Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Landwind CV9 1.6

Zeven jaar na de vernietigende crashtests met de New Vision doet het Chinese Landwind een tweede poging om door te breken in Europa, dit keer met een compacte eenvolumer: de CV9.

Prijs
NB
  • Score redactie 11.00 /20

Hoewel de CV9 pas komt kijken in Europa, rijdt hij al enkele jaren rond in China, waar hij deel uitmaakt van een volledig gamma, gaande van een kleine stadsauto tot een grote eenvolumer (CV5, CV6, CV7, CV8 en CV11). De CV9 past in het segment van de compacte eenvolumers met zijn lengte van 4,41 meter, breedte van 1,76 meter en hoogte van 1,64 meter. Het ontwerp van de CV9 is eenvoudig, met een traditionele ophangingsarchitectuur (pseudo-McPhersons vooraan en een torsieas achteraan). De aandrijfgroep is dwars voorin ingebouwd en drijft de voorwielen aan. Het motorgamma telt op dit ogenblik slechts één krachtbron: een atmosferische 1.6 op benzine (97 pk en 142 Nm), maar binnenkort volgt nog een grotere 2.0-benzine (140 pk en 186 Nm).

  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Goed algemeen evenwicht op de weg
  • Zicht rondom, luchtig interieur
  • Ruime koffer
  • Natuurlijk stuurgevoel
  • Talrijke bergvakjes
  • Ontoereikende veiligheidsuitrusting
  • Matige interieurafwerking, geluiddemping
  • Verhouding gewicht-vermogen
  • Hoog reëel verbruik
  • Vage bedieningsorganen
  • Te soepele ophanging

In dit artikel : Landwind, Landwind CV9

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker