Detailtests / Lexus GS 450h
De vader van de krachtige hybride reisberlines geeft de fakkel door. We zijn benieuwd wat de Lexus GS 450h te bieden heeft nu er een aantal kapers (en niet van de minste) op de kust zijn verschenen.
- Score redactie 15.00 /20
De nieuwe 450h neemt zowel de filosofie als de technische lay-out over van zijn voorganger. Deze reisberline blijft dus een klassieke drievolumeberline met de aandrijfelementen overlangs voorin en aandrijving van de achterwielen via een planetair tandwielstelsel dat samen met de powermodule de aandrijving van de twee krachtbronnen (een verbrandingsmotor en een elektromotor) op elkaar afstemt en een versnellingsbak overbodig maakt. De ophanging werd verbeterd en de GS 450h is nu niet enkel verkrijgbaar met een adaptieve demping, maar ook met het zogenaamde Lexus Dynamic Handling System, dat een elektrische stuurbekrachtiging combineert met een variabele overbrengingsverhouding en meesturende achterwielen. Deze sportieve versie wordt visueel in de verf gezet door het koetswerkpakket van de versie F Sport Line en een sportievere interieuraankleding.
- Performante hybrideaandrijving
- Sportieve prestaties
- Zeer gematigd verbruik
- Ongeëvenaard niveau van zachtheid en stilte
- Hoog niveau actieve en passieve veiligheid
- Sportiever weggedrag, meer rijplezier (F Sport Line)
- Forse prijs uitrustingslines
- Kunstmatig stuurgevoel (variabele bekrachtiging)
- Vrij stugge ophanging (F Sport Line)
- Plaats achterin kan beter
- Wat haperende muisbediening multimedia
- Bizarre optiepolitiek
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands