Detailtests / Lexus LS 600h L
De LS verleidt al 23 jaar met het nec plus ultra op het gebied van kwaliteit, geluiddemping en systematische verfijning. Modeljaar 2013 voegt daar eindelijk het ontbrekende element aan toe: rijplezier.
- Score redactie 17.00 /20
Toyota/Lexus steunt zodanig op zijn hybrides dat het nog maar weinig innovatiefs lanceert qua conventionele motoren, waar de Japanse nummer één een beetje achterblijft. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de euforie de Japanners aanzet tot monocultuur. Zo biedt onze invoerder de LS enkel aan in zijn hybride 600h-versie en rekent hij niet meer op de 460 (die nog steeds verkrijgbaar is op andere markten). De Belgische importeur zal potentiële LS-klanten dus moeten overtuigen dat kiezen voor een hybride niet hoeft te betekenen dat je al je gewoontes overboord moet gooien... Een aangepaste stijl en nieuwe chassisafstellingen moesten het model dynamischer maken en de liefhebbers van Duits prestige verleiden. Meer nog, speciaal met die doelgroep in het achterhoofd werd een F Sport Line-versie bedacht. Die houden we achter de hand voor een latere Meerkamp, hier ontdekken we de lange koetswerkvariant L in zijn standaarduitrustingsniveau President Line. Nu ja, strikt genomen gaat het eerder om een herontdekking, met een nieuwe dimensie, die van het rijplezier.
- Thermisch en akoestisch comfort
- Zit- en ophangingscomfort, binnenruimte
- Verhouding prestaties-verbruik
- Royale uitrusting, maar zonder vertoon
- Rijplezier t.o.v. voorganger
- Uitgesproken, maar toch nog sobere stijl
- Matig en niet-moduleerbaar koffervolume
- Weinig personaliseringsmogelijkheden
- Bijna discreet voor een topklasseberline
- Lawaaierige massagefunctie achterbank
- Soms piepende remmen bij stapvoets rijden
- Trekhaak niet verkrijgbaar
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands