- Score redactie 14.23 /20
Eind 2014 stelde Lexus de RC F voor, een ziedende coupé met een 477 pk sterke atmosferische vijfliter-V8 onder de kap. Zijn doel was hetzelfde als dat van de IS F die hem voorafging: de Duitsers komen bekampen in een segment dat ze tot in de perfectie beheersen, namelijk dat van de supersportieve auto’s. Nu krijgt die sportieve variant het gezelschap van minder potente broertjes.
De spectaculair gelijnde coupé is met andere woorden niet langer het voorrecht van gefortuneerde sportwagenliefhebbers, maar wordt een stuk toegankelijker dankzij meer bescheiden motoren, waaronder de hybride 300h. Maar hoewel de RC met die aandrijfgroep terugkeert naar de specialiteit van het huis, verliest hij niets van zijn snedige koetswerkstijl. Maken de kleren nog altijd de man of is er sprake van een mismatch? Dat gaan we voor u na in deze wegtest.
- Origineel en spectaculair lijnenspel
- Zit- en veercomfort
- Uiterst volledige standaarduitrusting
- Afwerkings- en assemblagekwaliteit
- Geluiddemping (behalve onder belasting)
- Efficiënte hybride in de stad en in fileverkeer
- Koffiemoleneffect onder zware belasting
- Manuele stand overbrenging zonder meerwaarde
- Toegang achterste zitplaatsen en koffer
- Algemene ergonomie, weinig doordacht touchpad
- Weinig natuurlijk aanvoelend rempedaal
- Prijs, fiscale lasten (zeker in Brussel/Wallonië)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!