Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Maserati Ghibli Diesel

Maserati, een merk dat wordt geassocieerd met exclusiviteit en excentriciteit, gaat voor 'mainstream': de nieuwe Ghibli is een reisberline met desgewenst een 'banale' drieliter-diesel in het vooronder.

Prijs
NB
  • Score redactie 12.62 /20

De Ghibli van vandaag is dus gebaseerd op de grote limousine Quattroporte. Hij is een stevige 29,1 centimeter korter. Iets meer dan de helft daarvan (17,3 centimeter) komt van de wielbasis - die echter nog altijd bijna 3 meter lang is - terwijl de rest van de overhangen is afgeknabbeld. Hoewel Maserati zelf nogal schimmig doet over de oorsprong van de Quattroporte-structuur, is het een publiek geheim dat die teruggaat tot de Mercedes E-Klasse (W210), die in productie was tussen 1995 en 2002. Maserati heeft de basis echter zodanig herwerkt dat we bijna van een nieuw model mogen spreken, waarbij het grootste verschil schuilt in de ophanging en - noblesse oblige - in het standaard monteren van een mechanisch sperdifferentieel op alle versies.

  • Begeerlijke looks, merkimago
  • Erg prettige uitlaatklank
  • Comfortabele stoelen voor- en achterin
  • Lage CO2-uitstoot
  • Neutraal evenwicht, zeer speels rijgedrag
  • Relatief laag testverbruik
  • Erg matige prestaties
  • Rauwe motorklank, motortrillingen
  • Prijsverschil met rivalen, ondermaatse afwerking
  • Verwarrende ergonomie, standaarduitrusting
  • Ervaring vereist met ESP uit
  • Doseerbaarheid en uithoudingsvermogen remmen

In dit artikel : Maserati, Maserati Ghibli

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker