- Score redactie 15.26 /20
De nieuwe technologieën die Mazda introduceerde op de 3, hebben ook hun weg gevonden naar een tweede model, dat de typische SUV-stijl combineert met een licht aflopende daklijn. Om zijn verwantschap met de 3 te onderstrepen – maar ook omdat de typenaam ‘CX-4’ al was ingepalmd door een exclusief Aziatisch model – kozen de Japanner hier voor het getal ‘30’. Voor alle duidelijkheid: de CX-30 vervangt niet de CX-3, die bij ons sinds 2015 wordt aangeboden en gebaseerd is op… de stadsauto 2. En het model is ook niet te verwarren met de MX-30, de elektrische cross-over die Mazda zopas voorstelde en die in 2020 bij ons verwacht wordt. Enkele cijfers kunnen alvast helpen om door de bomen het bos te blijven zien: met zijn koetswerklengte van 4.395 millimeter positioneert de CX-30 zich in de Mazda-catalogus pal tussen de CX-3 (120 millimeter korter) en de CX-5 (155 millimeter langer). Daarmee is de nieuwkomer op 1 millimeter na even lang als een Nissan Qashqai (4.394 millimeter).
- Geluiddemping
- Afwerkingskwaliteit
- Volledige standaarduitrusting
- Soepele en zuinige motor
- Interessante CO2-waarden
- Weinig expressieve motor
- Strikt uitrustingsbeleid
- Weergave navigatiekaart
- Basic moduleerbaarheid
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte
In dit artikel : Mazda, Mazda CX-30
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!