- Score redactie 14.58 /20
Dit is dus de eerste C-Klasse Cabrio in de geschiedenis. Dat lijkt vreemd, want als je naar de concurrentie kijkt, zou je verwachten dat die al bestond. Maar dat is dus niet het geval. Tot op heden werd alleen van de E-Klasse een cabrioversie afgeleid, terwijl de CLK in zijn tijd tegelijk actief was in het D- en E-segment. Waarom heeft Mercedes dan zo ontzettend lang gewacht? Die vraag moeten we eigenlijk niet stellen, want het antwoord spreekt voor zich: de strategie om het aantal koetswerkversies op te drijven loont vandaag voor Mercedes. Zeker met de jongste generatie van de C-Klasse, die nieuwe verkooprecords neerzet (bijna 450.000 verkochte exemplaren).
En dat is niet alles. Door de komst van de open C-Klasse kan het merk met de ster een ongezien ruim cabriogamma van zeven verschillende modellen aanbieden: de Smart Fortwo Cabrio, de C, E, S, SLC,
SL en nu ook de AMG GT Roadster, die in Parijs werd onthuld. Natuurlijk geeft Mercedes nog altijd de voorkeur aan een stoffen dak voor zijn cabriolets met vier zitplaatsen. Niet alleen om stijlredenen, maar ook door het lagere gewicht en de kosten. Een hard plooidak kost immers meer om te produceren en om betrouwbaar te maken.
- Algemeen rijcomfort, ophanging
- Geluiddemping met gevoerde kap
- Erg laag verbruik
- Functionele cabrio
- Performante motor
- Motorlawaai onder belasting en bij overgangsfases
- Windscherm en gevoerde kap niet standaard
- Instap naar achteren met kap dicht
- Hoge prijs, talloze opties
- Hoog gewicht (1,9 ton)
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz C-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!