- Score redactie 15.63 /20
Van de A-Klasse tot de S-Klasse: in Stuttgart gaat het goed vooruit qua hybridisering. Maar in tegenstelling tot de andere autoconstructeurs, die elektriciteit combineren met benzine, doet Mercedes dat ook met diesel. Dat is niet nieuw: ook Peugeot en Volvo hebben die weg al bewandeld, maar zonder veel succes. Zou het ketterij zijn om te blijven investeren in alternatieven die gebruikmaken van dieselolie? We gaan ons hier niet al te zeer mengen in dat debat, dat grotendeels gevoed wordt door emotionele reacties en politieke agenda’s. Feit is in elk geval dat we vandaag met zekerheid weten dat een zelfontbrander die aan de jongste normen voldoet, minder vervuilend kan zijn dan een benzinemotor, zowel qua fijnstof als (vooral) qua CO2-uitstoot, met name tijdens lange ritten. Waarom hem dan niet combineren met een elektromotor die het juist kan overnemen op die momenten wanneer de diesel het minst efficiënt is, namelijk tijdens korte ritten in de stad? Klinkt goed toch?
- Verhouding prestaties-verbruik
- Erg comfortabele basisophanging
- Gevoel van sereniteit tijdens het rijden
- Kwaliteitsvolle materialen en afwerking
- Erg efficiënte ledkoplampen
- Intelligente regeneratie
- Slecht geïntegreerde batterijen
- Onaangename klank dieselmotor
- Matig verbruik
- Hoog gewicht voelbaar
- Dure opties, complex optiebeleid
- Belang t.o.v. een C 300 e?
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz C-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!