- Score redactie 15.27 /20
Wanneer we over het succes van de SUV praten, is de curve nog lang niet vlakgestreken. Integendeel, de nepterreinwagen is populairder dan ooit. Bijval die hij vooral dankt aan zijn uitstraling en zijn imago. En die wordt verantwoord door de flauwe smoes dat een hogere auto veiliger zou zijn. Hoe dan ook, de galopperende vraag deed Mercedes beslissen om de GLA te laten evolueren naar een zeer herkenbaar instapmodel van zijn uitgebreide SUV-gamma. Wat voor de Duitsers een beetje te gewoon klinkt, want zij verwoorden het zo: “De GLB is de meest functionele en ruimste vertegenwoordiger van de familie compacte auto’s van Mercedes. De GLA is zijn sportievere broer, meer een lifestyle georiënteerde SUV.”
Het is ook een compactere auto dan de GLB, die wel op hetzelfde platform staat, maar een 10 centimeter langere wielbasis heeft en van bumper tot bumper 22,4 centimeter langer is dan de GLA. Bovendien is hij ook nog eens 4,7 centimeter hoger. Over hoogte gesproken, In deze GLA zit je 14 centimeter hoger dan in de A-Klasse en 9,7 centimeter hoger dan in de vorige GLA.
- Geslaagde transformatie naar SUV
- Overzichtelijk koetswerk
- Uitgebreide en gebruiks-vriendelijke interface
- Binnenruimte en zitcomfort
- Laag verbruik mogelijk
- Verzorgde afwerking
- Hoog gewicht
- Hoge basisprijs
- Complexe optielijst
- Uitsluitend USB C-aansluitingen
- Filtering kleine wegoneffenheden
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz GLA-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!