- Score redactie 15.12 /20
Mercedes heeft lang een traditie gecultiveerd van erg luxueuze grote vierzitscabrio’s. Het ontwerp van de laatste van die soort dateert echter al uit de jaren zestig. Het ging dan om de open variant van de W111/W112-reeks, waarvan de lijn nog van de hand van de grote Paul Bracq was. Nadien zijn er wel wat onafhankelijke koetswerkbouwers geweest die het dak van de coupé CL geamputeerd hebben, maar officieel hebben de W111/W112-cabrio’s (waarvan de carrière in 1971 werd stopgezet) nooit opvolging gekregen.
Met de S-Klasse Cabrio keert Mercedes na 45 jaar afwezigheid terug naar het segment van de prestigieuze open vierzitters, waar hij zijn ster wil doen schitteren op een erg selecte markt. De concurrentie is namelijk beperkt tot de Bentley Continental GT Convertible en de BMW 6-Reeks Ca-brio (en zijn neef, de Alpina B6 Cabrio). De Aston Martin Vanquish Volante en de Maserati GranCabrio zijn meer op sportiviteit gericht, terwijl de Rolls-Royce Dawn in een andere prijsklasse uitkomt (335.170 euro).
- Erg luxueuze look en afwerking
- Ophangingscomfort van erg hoog niveau
- Verbazende geluiddemping kap
- Edele V8, prestaties
- Evenwichtig weggedrag
- Veiligheidsuitrusting van topniveau
- Formaat
- Absoluut gezien hoge prijs, dure opties
- Niet verkrijgbaar met vierwielaandrijving
- Aircap niet standaard en lawaaierig
- Verbruik in de stad
- Geen aanraakscherm
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz S-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!