Detailtests / Mercedes SLK 350
Mercedes, de aanstoker van het roadster-coupé-segment, verandert voor de derde generatie van zijn SLK meer aan de verpakking dan aan de fundamenten. Niet ongebruikelijk in deze categorie...
- Score redactie 15.00 /20
Los van subjectieve esthetische overwegingen behoudt de derde generatie van de SLK de wielbasis (2,43 meter) van het vorige model, waarvan hij ook de ophangingsprincipes overneemt. Alleen zijn de fusees van de achterwielen nu gesmeed in aluminium, om het niet-opgehangen gewicht terug te dringen. Terloops kunnen we vermelden dat voor het eerst gestuurde schokdempers worden aangeboden, in het Rijdynamiekpakket. Voor de rest heeft Mercedes uit gewichtsbesparende overwegingen de koetswerkstructuur (van hogeweerstandsstaal) wat lichter gemaakt, evenals het frame (van magnesium) van het vouwdak en het achterpaneel (van met glasvezel versterkt plastic). De dwarsbalken van het dashboard, die van het achterste schutbord en de voorvleugels zijn om diezelfde reden van aluminium, net zoals, voor het eerst, de achtervleugels en de motorkap.
- Rijplezier (V6, versnellingsbak, chassis)
- Cabrio voor het hele jaar (met AirScarf)
- Goede structuurstijfheid
- Comfort en geluiddemping (gesloten dak)
- Verbruik bij rustige rijstijl
- Verzorgde afwerking
- Windscherm maar matig efficiënt
- Moeilijke lendensteunregeling
- Talloze dure opties
- Geen skiluik
- Onaangenaam geluid bij opnieuw starten
- Werking stop-startsysteem
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz SLK-Klasse
Tests
Onze tests
De concurrenten
Infiniti G37 Cabriolet 3.7 V6 GT Premium
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands