- Score redactie 12.40 /20
Je hoeft duidelijk geen expert te zijn om de nauwe familiebanden tussen de Roadster en de Coupé te ontwaren. Ze zijn logischerwijs dicht met elkaar verwant, aangezien de Coupé van bij de eerste schetsen werd ontwikkeld met de bedoeling er later een open versie van af te leiden. Of hoe je tegen een lage kostprijs een heel gamma uitbouwt. Het recept is dus hetzelfde: alles wat er onder de gordellijn ligt, werd overgenomen van de Mini (meer bepaald de Cabriolet), terwijl de lage en schuin geplaatste voorruit het geheel een gespierde en dynamische uitstraling moet geven. De afgeronde en aflopende daklijn van de Coupé wordt hier geïmiteerd door een stoff en kap, waardoor de grote vaste spoiler boven aan de achterklep moest verdwijnen. Ook de klep zelf verdwijnt en ruimt plaats voor een vlak, uiterst klassiek en... minder praktisch koff erdeksel. De uitklapbare achterspoiler is echter wel nog van de partij.
- Efficiënte en volle motor bij alle toerentallen
- Dynamisch en vrij speels weggedrag
- Snelle kapbediening
- Verhouding prestaties-verbruik
- Eindeloze personaliseringsmogelijkheden
- Ruime koffer (vooreenMini...)
- Weinig efficiënt windscherm
- Geluiddemping
- Zichtachteruit
- Onnauwkeurige schokdemping
- Kapbediening enkel mogelijk bij stilstand
- Weinig harmonieuzedaklijn