- Score redactie 14.00 /20
In tegenstelling tot wat zijn nieuwe design doet vermoeden, veranderde het formaat van de Note niet of nauwelijks. Terwijl de wielbasis en de koetswerkbreedte identiek zijn gebleven (respectievelijk 2,60 en 1,69 meter), is de nieuweling slechts 2 centimeter langer (nu 4,10 meter) en verliest hij evenveel in de hoogte (1,53 meter). Het platform van de vorige Note - dat van de Modus, die een tijdje geleden uit de Renault-catalogus is verdwenen - werd vervangen door dat van de huidige Micra, dat niet alleen stijver is, maar ook een slordige 50 kilo lichter. Dat komt goed uit, als compensatie voor de uitgebreidere standaarduitrusting. De Note kreeg dan ook heel wat technologische bagage mee, met name op het vlak van de veiligheid, want hij is verkrijgbaar met een dodehoekcontrole, een spoorassistent, een functie die tijdens het par hulponderkeren bewegende obstakels detecteert, en zelfs een batterij aan camera's die de omgeving 360 graden rond de auto weergeven, een primeur in het segment. De moduleerbaarheid maakt nog altijd deel uit van de belangrijkste troeven van de Note, tenminste als je 400 euro over hebt voor het Family Pack, dat een verschuifbare achterbank omvat, twee middenarmsteunen, een derde hoofdsteun achterin, een verstelbare laadvloer en donkere achterste ruiten.
- Intelligent interieur, moduleerbaarheid (pack)
- Tal van praktische vondsten
- Bijdetijdse veiligheidsuitrusting
- Geluiddemping voor een driecilinder
- Instap en ruimte achterin
- Aantrekkelijke prijs, rijkelijke uitrusting
- Te plastiekerige afwerking
- Weinig koppelrijke motor, prestates
- Inconsistent en weinig informatief stuur
- Rijhouding kan beter
- Geen zes versnellingen
- Fletse koplampen
In dit artikel : Nissan, Nissan Note