- Score redactie 15.22 /20
Je moet al echt moeite doen om te model nieuwe wielen kreeg – achttienduizien wat er veranderd is aan de laatste echte offroader van Nissan (de productie van de Patrol, de historische verkooptopper van het terreinwagengamma van het merk, is begin dit jaar stopgezet, in afwachting van de opvolger van het model, die alleen verkocht zal worden op Arabische en Australische markten). Aan de buitenkant in ieder geval niets. Of toch nauwelijks: een verhoogde motorkap en een gewijzigd radiatorrooster, maar dat valt absoluut niet op...
Wie vertrouwd is met de huidige Pathfinder, zal misschien nog opmerken dat de bumpers afgerond werden en dat de koplampen werden gemoderniseerd. En wie nog beter kijkt, zal misschien zien dat het mers (op de topversie LE) – en dat de zijdelingse richtingaanwijzers een plaats kregen in de buitenspiegels. In die laatste werd trouwens ook een grondverlichting geïntegreerd. Niet dat die helpt om de aangebrachte verbeteringen beter te zien, laat staan dat ze an sich een gedetailleerde wegtest zou rechtvaardigen...
Nochtans vonden we dat een dergelijke test wel op zijn plaats was, aangezien het gaat om een echte terreinwagen, en zijn carrière dus twee keer langer is dan die van andere types auto’s. Een geruststelling in een vluchtige wereld met een wegwerpcultuur... Om tot de kern van de zaak te komen: Nissans grootste 4x4 maakt opnieuw zijn opwachting, met een verbeterde afwerking en betere motoren.
- Moduleerbaarheid
- Aandrijvingsmogelijkheden
- Goed geïntegreerde rijhulpsystemen
- Comfort (onafhankelijke ophanging)
- Riante uitrusting
- Offroadcapaciteiten
- Weinig personaliseringsmogelijkheden
- Geen opties maar aftermarketaccessoires
- Goedkoop aandoend kofferscherm
- Motorlawaai bij stationair toerental
- Onhandige afmetingen in de stad
- Wat onbehouwen karakter
In dit artikel : Nissan, Nissan Pathfinder