- Score redactie 13.00 /20
In schril contrast met zijn vrolijke stijl en bandeloze fantasie staat de beproefde techniek waarvan de Adam gebruikmaakt. Voor alles wat je niet ziet, hebben de ontwikkelaars gekozen voor erg klassieke oplossingen die industrieel gezien zo weinig mogelijk kosten. De basis van de Adam bestaat uit een ingekort Corsa-platform, met behoud van de spoorbreedtes en de ophangingselementen. De Adam vertoont daardoor een ongewone breedte gezien zijn lengte en wielbasis. Die aparte proporties vormen een mooi recept voor een plezierig en zelfs dynamisch rijgedrag zonder daarom een beroep te hoeven doen op te stugge antirolstangen die het comfort schaden. Met zijn 3,70 meter is hij ongeveer even lang als een Mini (3,72 meter) - een Audi A1 en een Citroën DS3 meten 3,95 meter, een Fiat 500 3,55 meter - maar met 1,72 meter is de Adam de breedste in zijn segment. Hij is trouwens ook bijna de hoogste (1,48 meter), enkel de Fiat 500 is hoger (slechts 1 centimeter). Er zijn vier uitrustingsniveaus: basis, Jam, Glam en Slam. De marketingbobo's hebben zich een keertje volledig laten gaan...
- Sympathieke lijn
- Eindeloze personaliseringsmogelijkheden
- Aangename rijhouding
- Degelijk en plezierig rijgedrag
- Fabricage- en afwerkingskwaliteit
- Standaarduitrusting, prijs van de opties
- Te fletse hernemingen (buiten de stad)
- Lawaaierige motor
- Draaicirkel
- Hoog verbruik
- Volume en toegankelijkheid koffer
- Automaat niet verkrijgbaar